1. بلاگ
  2. طراحی لوگو
  3. قیمت طراحی لوگو: هزینه ساخت لوگو چقدر است؟

قیمت طراحی لوگو: هزینه ساخت لوگو چقدر است؟

طراحی لوگو یکی از ابتدایی‌ترین نیازها و از اولین دغدغه‌های هر کسب و کاری است و اکثریت مشاغل یک بودجه‌ای را برای ساخت لوگو و آرم در نظر می‌گیرند. هزینه طراحی لوگو از مواردی است که همیشه در شرکت‌ها، سازمان‌ها و دیگر کسب و کارها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اینکه تا چه سقفی باید هزینه کرد و این هزینه چه تاثیری بر رونق کسب و کار دارد. قیمت طراحی لوگو به عوامل متعددی بستگی دارد که با تغییر هر یک از این عوامل می‌توانید قیمت نهایی را کنترل کنید.
بیشتر بخوانید

6 عامل موثر بر هزینه طراحی لوگو

عوامل موثر در هزینه طراحی لوگو

بطور کلی هیچ عددی نیست که بتوان آن را به عنوان یک مبلغ ثابت برای طراحی لوگو بیان کرد. هیچ طراح لوگویی هم یک مبلغ قطعی را برای طراحی به شما اعلام نمی‌کند. اما دلیل آن چیست؟ ثابت نبودن نرخ طراحی لوگو از آن رو است که عوامل متفاوتی در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار هستند. اما شناخت این عوامل شما را در کنترل قیمت نهایی کمک می‌کنند. در واقع می‌توانید با کنترل عوامل موثر در هزینه ساخت لوگو، در تعیین قیمت نهایی دخیل باشید.

نوع لوگو

انواع لوگو (تصویری یا متنی بودن لوگو)

سادگی و پیچیدگی لوگو، داستانی که قرار است لوگو روایتگر آن باشد، نوع لوگو (تصویری یا متنی بودن لوگو) همگی از عوامل موثر در تعیین تعرفه ساخت آرم هستند. برای مثال اگر بخواهید یک لوگوی نوشتاری داشته باشید و لوگوی کسب و کارتان با نام برندتان یکی باشد طراحی لوگو ساده‌تر خواهد بود و زمانی برای تعیین رنگ و فونت و نوع نوشتار صرف می‌شود اما در صورتی که لوگو تصویری باشد، یک زمان تقریباً طولانی صرف بررسی طرح‌ها و تصاویر با توجه به داستان و مفهومی که می‌خواهید لوگوی شما به بیننده منتقل کند مورد نیاز خواهد بود.

مدت زمان نیاز برای طراحی

هر چه زمان طراحی لوگو طولانی‌تر باشد و رسیدن به یک طرح و ایده و نهایی وقت بیشتری از طراح بگیرد، هزینه طراحی بالاتر می‌رود. بنابراین روزها و ساعت‌های کاری در تعیین قیمت موثر هستند. کمترین زمان برای طراحی یک لوگو دو هفته است.

پیچیدگی طرح و تعداد المان‌ها

پیچیدگی طرح و تعداد المان ها طراحی لوگو

اینکه از چه تعداد المان و عناصر در طراحی لوگو استفاده شود در قیمت ساخت لوگو تعیین کننده هستند. برای مثال فرض کنید می‌خواهید لوگوی شما ترکیبی از نوشتار و تصاویر باشد، چند رنگ داشته باشد و یک طرح پیچیده داشته باشد، در چنین حالتی بررسی ایده‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف نیازمند صرف زمان طولانی‌تری است تا به طرح نهایی برسید. بنابراین در این حالت قیمت ساخت آرم بالاتر می‌رود. همچنین لوگوهای مفهومی و انتزاعی به زمان بیشتری برای طراحی احتیاج دارند.

سابقه و تجربه تیم طراحی

تجربه و سابقه طراح لوگو در تعیین قیمت نهایی موثر است این از آن جهت است که لوگویی که یک طراح حرفه‌ای برای شما می‌سازد، در نتیجه استفاده از تجربه چندین و چند ساله، کیفیت بهتری خواهد داشت و از هر لحاظ بهترین خواهد بود بنابراین هزینه بیشتر صرف می‌کنید اما نتیجه بهتری هم می‌گیرید و می‌توانید یک لوگوی خلاقانه و ماندگار را برای برندتان داشته باشد.

میزان تغییرات بر طرح اولیه

در بسیاری موارد طراح لوگو با توجه به اطلاعاتی که شما در اختیارش قرار داده‌اید ایده‌هایی را طراحی می‌کند تا از بین آن‌ها شما یک مورد را به عنوان لوگوی خود انتخاب کنید. اما کار طراحی لوگو اینجا تمام نمی‌شود، ممکن است ایده‌ اولیه شما وقتی به تصویر در آید آنقدر که فکر می‌کردید جذاب نباشد و یا ایده‌های جدید به ذهنتان خطور کرده باشد که بخواهید آن‌ها را اجرایی کنید. یا اینکه بخواهید طرح اولیه طراحی شده را اصلاح کنید، مواردی را اضافه یا کم کنید و یا چند طرح را ترکیب کنید، همه این موارد در تعیین هزینه نهایی لوگو تاثیرگذار هستند. بعضاً نمی‌توان از قبل تعداد دفعات تغییر را پیش‌بینی کرد اما در بسیاری موارد هم می‌توان از قبل میزان تغییرات را کنترل کرد و هزینه‌ها را کاهش داد.

آپشن‌های طراحی

دو راه برای طراحی لوگو وجود دارد، طراحی دستی با نرم‌افزارهای استاندارد موجود برای ساخت لوگو، و طراحی با استفاده از لوگوسازهای آنلاین. هزینه طراحی با این دو روش تفاوت بسیاری با هم دارد. به طبع اینکه یک طرح دستی طراحی شود و برای ایده و طرح و اصلاحات و تغییرات فکر یک انسان پشت آن باشد، هزینه بالاتری به نسبت طراحی با لوگو میکرهای آنلاین در پی دارد. شما می‌توانید بصورت رایگان از لوگوساز آنلاین استفاده کنید و یک لوگو برای خود داشته باشید و یا برای اضافه کردن آیتم‌های بیشتر و پیشرفته‌تر هزینه بپردازید اما با این حال هزینه به مراتب پایین‌تر از طراحی لوگو توسط یک طراح خواهد بود.

همه کسب و کارها ناگزیر هستند که برای لوگوی خود هزینه کنند اما با توجه به موارد ذکر شده شما تا حدودی می‌توانید هزینه‌هایتان را مدیریت کنید. قبل از شروع به طراحی حتما حداقل و حداکثر هزینه طراحی برای لوگویتان را با توجه به اطلاعاتی که به طراح می‌دهید را بپرسید تا در انتها به مشکل بر نخورید.

سوالات متداول

بیشترین و کمترین هزینه طراحی لوگو چقدر است؟

کمترین مبلغ برای طراحی لوگو زمانی است که با استفاده از لوگوسازهای آنلاین یک طرح ساده را انتخاب و اجرا کنید که حتی ممکن است نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نباشد اما بیشترین هزینه را با توجه به موارد دخیل در قیمت نهایی ساخت آرم، نمی‌توان بیان کرد. در واقع ارزانترین آپشن طراحی لوگو استفاده از لوگومیکر و گرانترین حالت طراحی توسط یک فریلنسر طراحی لوگو است.

با تغییر چه عواملی می‌توانیم هزینه ساخت لوگو را کمتر کنیم؟

1-ایده پردازی قبل از ارتباط با طراح 2-کاهش تعداد دفعات تغییر طرح اولیه 3-انتخاب یک طرح ساده که زمان کمتری احتیاج داشته باشد 4-طراحی لوگو با استفاده از لوگوساز آنلاین

آیا هزینه کردن برای طراحی لوگو منطقی است؟

با نگاهی به لوگوهای معروف و برتر جهان می‌توانیم اهمیت داشتن لوگو و هزینه کردن برای آن را متوجه شویم. برای مثال لوگوی برند اپل یا نایک را در نظر بگیرید که امروز از موفق‌ترین کسب و کارها در سطح جهان هستند. هیچ برندی بدون داشتن یک لوگوی خوب به موفقیت دست پیدا نمی‌کند یا لااقل جاودانه و جهانی نمی‌شود بنابراین هزینه کردن برای ساخت لوگو نه تنها منطقی است بلکه ضروری است.

امتیازی که کاربران داده‌اند