عکاسان این موهبت را دارند که لحظههای خاص و مهم را ثبت کنند، ساخت لوگو برای عکاسی هم مشابه کار عکاسان است؛ در واقع در لوگوی عکاسی استایل و زاویه دید عکاس ثبت و نشان داده میشود. ساخت و طراحی یک لوگو برای یک شرکت فعال در زمینه عکاسی، یک آتلیه عکاسی یا یک فریلنسر عکاس قوانین و نکات مختص به خود را دارد. بنابراین برای ساخت یک لوگوی عکاسی باید المانها را متناسب با شغل عکاسی انتخاب و اجرا کنید.
ساخت لوگو در کمتر از 5 دقیقهمراحل ساخت لوگو برای عکاسی تفاوتی با ساخت لوگو برای دیگر مشاغل ندارد. روشها و ابزار خاصی برای طراحی لوگو در دست هستند که با توجه به ترجیح شما میتوان از هر یک از این ابزار و روشها استفاده کرد.
المانهای طراحی لوگو برای عکاسی همانند دیگر مشاغل شامل نماد، حروف، فونت و رنگ است. اما ار چه نوع فونت، چه نوع رنگ و چه نمادها و تصاویری برای لوگوی عکاسی باید استفاده کنیم؟ انتخاب صحیح این عناصر در بی نقص بودن و حرفهای بودن لوگوی نهایی تاثیر بسزایی دارد بنابراین در ادامه با تفاوت المانهای آرم عکاسی با دیگر لوگوها آشنا شوید.
به عنوان عکاس، شغل شما باید در لوگو در مرکز توجه باشد و به درستی نمایش داده شود. استفاده از رنگهای سیاه و سفید در طراحی لوگوی عکاسی روح خوبی لوگوی شما نمیدهد اما در صورتیکه از تناژ رنگی روشن استفاده کنید، لوگوی شما در بین دیگر رقبا متمایز شده و بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.
نکته دیگر در انتخاب رنگ لوگوی عکاسی این است که هر رنگ پیام و مفهوم خاصی به لوگوی شما میدهد بنابراین در انتخاب نوع رنگ به سبک عکاسیتان نگاهی بیندازید و متناسبترین و سازگارترین رنگ را انتخاب کنید. برای مثال عکاسانی که در حوزه عکاسی منظره عکاسی میکنند، بهتر است از رنگ زمین و طبیعت مانند قهوهای و سبز استفاده کنند، عکاسان پورتره بهتر است از رنگهای سیاه و سفید، و عکاسان حوزه کودک بهتر است رنگهای با تن ملایمتر مثل صورتی و آبی و زرد را در نظر بگیرند.
بهترین لوگوهای عکاسی معمولاً از نگاه، زاویه دید و استایل کاری عکاس را به مخاطبان نشان میدهند. استفاده از یک طرح کوچک از تصویری که عکاس ثبت کرده، و نمایش دادن آن در لوگو ایده خوبی است. اما مطمئن شوید که لوگوی طراحی شده با این المان، در همه زمینههایی که قرار است در آن از این لوگو استفاده کنید مانند شبکههای احتماعیتان، وبسایتها و دیگر فضاهای تبلیغاتی، اندازه میشود.
در انتخاب فونت برای لوگوی عکاسی باید استایل مشتریان و مخاطبان هدفتان را در نظر بگیرید. آیا شما و مخاطبانتان در دسته افراد جدی هستید یا بر عکس؟ در حالت اول بهتر است بیشتر از فونتهای سریف و در حالت دوم میتوانید از فونتهای فانتزی استفاده کنید. مطابق با سبک کاری خودتان و سلیقه مشتریان هدفتان یک فونت متناسب و خوانا انتخاب کنید و در لوگو اعمال کنید.
یکی از مهمترین المانهای لوگوی برای عکاسان، نماد و سمبل است. بسیاری از عکاسان ترجیح میدهند در لوگوی برندشان از نماد دوربین عکاسی استفاده شود. اما قبل از اینکه فیلم، لنز و نماد دوربین را برای لوگو انتخاب کنید، رقبای خود را بررسی کنید. اگر رقبای اصلی شما از نمادهای مشابه استفاده کردهاند، یک نماد متفاوتتر انتخاب و استفاده کنید. نماد شما باید با دیگر عناصر لوگوتان همخوانی داشته باشد.
اصول طراحی لوگو برای یک عکاس شامل موارد زیر است:
برای ایده گرفتن در مورد لوگوی عکاس، بهتر است قبل از اینکه لوگوی خود را نهایی کنید، نگاهی به نمونه لوگوهای عکاسی بیندازید و یک لوگوی حرفهای و در عین حال خاص و جذاب طراحی کنید.
بله در نرمافزارهای طراحی لوگو شما با انتخاب یک عکس زیبا و با سایز متناسب میتوانید از تصویری که خودتان با دوربینتان ثبت کردهاید در لوگو استفاده کنید. این کار خیلی رایج نیست اما در صورتیکه عکس خوبی انتخاب شده باشد و به درستی در لوگو استفاده شود در نهایت یک لوگوی حرفهای برای شما میسازد.
هزینه طراحی لوگو برای عکاسان تفاوتی با دیگر لوگوها ندارد و به عواملی همچون نوع و تعداد المان ها از جمله رنگ و نماد و فونت، تعداد تغییرات و ویرایش بر طرح اولیه و مدت زمان طراحی بستگی دارد.